wtorek, 16 września 2014

Pavlova.

Hi


Pierwszy raz dzisiaj robiłam pavlova i jestem zachwycona efektem końcowym. Kiedyś słyszałam, że upiec pavlova jest bardzo trudno.
Trzeba uważać prawie na wszystko by nie był zbyt ciepły lub zimny piekarnik,by do białek nie dostało się żółtko, by w misce w której ubijamy białka nie było kropli wody. Wydaje się, że są to niuanse ale bardzo ważne. Niżej dodaje przepis z którego korzystałam i parę zdjęć mojego dzisiejszego wypieku.Uważam, że jest to jeden z lepszych deserów jakie jadłam i zrobiłam.Z resztek które mi zostały  zrobiłam w szklankach  mini wersje pavlovej uważam, że są urocze.
A Wy jakie ciasta lubicie piec?





 


Składniki:
Beza:

• 4 białka z jajek o rozmiarze L
• 250 g cukru
• 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
• 1 łyżeczka białego octu winnego
Krem mascarpone:
• 125 g mascarpone, schłodzonego
• 1cukier wanilinowy
• 1opakowanie śmietanki36% ,bardzo zimna

Przygotowanie:
  •  Przygotować blaszkę, wyłożyć ją papierem do pieczenia i narysować na nim okrąg o średnicy ok 22cm,
  • Do miski wlać białka i ubić na pianę.Stopniowo dodawać cukier, po 1 łyżce, cały czas dokładnie mieszając.Nie zmniejszamy ilości dodawanego cukru, bo beza może się nie udać. Na koniec piana powinna być bardzo sztywna, gęsta i błyszcząca. Ubijać jeszcze przez około 3 minuty, aby piana się ustabilizowała. Ten proces mniej więcej trwa ok 5min. Jak białka są już ubite dodajemy mąkę ziemniaczaną i ocet.
Pianę wyłożyć dużymi łyżkami na narysowany okrąg na papierze. Delikatnie rozsmarować. Piekarnik nagrzać do 150 stopni C. Po 5 minutach pieczenia,należy zmniejszyć temperaturę do 140stopni ,pieczemy bezę przez ok 80 minut.

 Krem mascarpone:
  • Do misy miksera włożyć mascarpone, dodać cukier wanilinowy i miksować przez minutę. Następnie wlać śmietankę i dalej ubijać przez około 3-4minuty, do czasu aż masa zgęstnieje.  Krem wyłożyć delikatnie ba bezę lub wstawić do lodówki do czasu podania bezy.
  • Na krem wyłożyć owoce
  •  Do dekoracji użyjcie Waszych ulubionych owoców ja użyłam malin i jeżyn bo jest ich sezon :)
Smacznego. :)


1 komentarz:

  1. Wyszedł Ci wspaniale.Uwielbiam gotować i piec, ale Pavlova się boję. Tyle się nasłuchałam, że trudno, ciężko i istnieje duże prawdopodobieństwo, że się nie uda, że chyba stwierdziłam, że nie ma co ryzykować :) Ale Twoje zdjęcie wyglądają tak smakowicie, że może jednak się przełamię i spróbuje swoich sił :)

    http://geocachingpomojemu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń